busybox

Milton milton op tomaatnet.nl
Vr Dec 7 15:44:01 UTC 2007

Ik ben nieuw in Ubuntuland maar het manifest spreekt me dusdanig aan dat de
overstap van Windows naar Ubuntu voor de hanbd ligt. Vanwege mijn visuele
handicap werk ik met Orca.
Ik heb Ubuntu op een 2de schijf geïnstalleerd die volledig wordt benut en
heb een dual boot. De installatie verliep succesvol en heb al wat met Orca
kunnen spelen.
Echter gebeurde het dat bij een opstart ik een scherm kreeg met tekst en
onderin een knipperende cursor met BUSYBOX ervoor. Ik wist en weet er geen
raad mee en heb de opdracht REBOOT gegeven. Hierna startte de pc opnieuw op
en kreeg ik een melding GRUB LOADING ERROR 17.
Aangezien ik er verder niets mee kon heb ik Ubuntu opnieuw geïnstalleerd met
de Live cd.
Mijn vraag:
Hoe kan ik dit voorkomen en wat moet ik doen als dit zich nog een keer
herhaalt?
Zijn er ook Nederlandse Orca gebruikers?

Met vriendelijke groet,
Milton