Onderwerp : UTF-8 probleem

Auteur : Martijn van de Streek
E-mail : martijn op foodfight.org
Datum : Vr Aug 31 19:09:17 BST 2007

On Fri, 31 Aug 2007, Jan Claeys wrote:

> Kan dat als hij de console gebruikt?  Zoniet kan hij misschien X draaien
> met enkel een terminal-venster?  (Y P is niet echt veel met een
> grafische interface, meen ik me te herinneren...)

De console snapt ook utf-8, tenminste, bij mij dan... alleen ontbreken
er wat karakters omdat de console-fonts een maximale grootte hebben.

Als'ie een seriele terminal bedoelt.. tsja.. dan is er weinig te
beginnen, bijna niks converteert encodings goed, bijna alles gaat er
vanuit dat alles (van disk tot display) UTF-8 snapt.