Onderwerp : UTF-8 probleem

Auteur : Jan Claeys
E-mail : ubuntu op janc.be
Datum : Wo Aug 22 18:46:04 BST 2007

Op dinsdag 21-08-2007 om 07:07 uur [tijdzone +0200], schreef Martijn van
de Streek:
> Ja, alle Ubuntu-installaties (sinds 5.10 volgens mij)

Zelfs al sinds 5.04 dacht ik (alle versies behalve de allereerste)?

> gebruiken overal
> standaard UTF-8, onder anderen omdat je daar alle karakters van alle
> schriften mee kunt weergeven, en je dus nooit encoding-problemen zou
> moeten hebben als je bestanden uitwisselt met anderen.

Wel, bijna alle tekens van bijna alle talen, maar de kans dat je deze
die er (nog) niet in zitten ooit tegenkomt is behoorlijk klein...  ;-)

--
Jan Claeys