ESD en een terugkerend proces

adrien adrien.verlee op edpnet.be
Di Sep 19 15:35:03 UTC 2006

Op di, 19-09-2006 te 17:14 +0200, schreef Jan Claeys:
> Dat je (soms?) geen geluid hebt snap ik wel, maar ik denk echt dat je

Het is nu *altijd*.

> Flash of Skype of een ander idioot programma dat OSS gebruikt en zo je
> geluidkaart blokkeert voor andere programma's lijkt me
> waarschijnlijker

Dat gebruik ik niet. En zij staan ook niet in het procesbeheer.

> Andere oorzaken zijn ook mogelijk natuurlijk, maar na een reboot kan
> volgens mij geen enkel bestand ESD "blokkeren".

Toch is het zo. Soms staat er éénmaal ESD in het procesbeheer, soms
tweemaal.

Heb je http://users.edpnet.be/verlee/ftp/proces2.png bekeken? Kan zo een
pid niet veilig geliquideerd worden?

Maar krijg nu een ingeving... Als gewone gebruiker kan ik dat ESD-proces
killen, maar als ik nu niet volledige rechten heb, en daarom steeds
terugkomt? Als het als root gebeuren moet?

Hoe doe ik dat dan? Root terminal openen kill opdracht geven met....?
--
adrien