ESD en een terugkerend proces

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Di Sep 19 15:14:25 UTC 2006

Op ma, 18-09-2006 te 13:35 +0200, schreef adrien:

> (...)

> Met zo een groot bestand in gebruik (terwijl er geen geluid is)? Met
> zoveel tijdelijke bestanden (en elders ook nog) in gebruik?

Waar zie jij "een groot bestand in gebruik"?  (ESD cached normaal wel de
standaard systeemgeluiden, dus een paar MiB is niet zo heel veel.)

> [...]
> terugkomt zonder het te kunnen kwijt raken, ook zonder het te kunnen
> activeren en dan te laten afsluiten (proces (her)starten, in
> procesbeheer).
>
> Het is een gok, maar waarschijnlijk heb ik zo een versie van die
> test-filmpjes gedeleted terwijl het nog in gebruik was door Gxine,
> Mplayer en/of VLC media player.
> En nu 'denkt' de pc dat die film er nog 'is'. Ik gok dat dit de oorzaak
> is.
>
> Dus de vraag blijft hoe ik file/opdracht (of die verwijzing naar die
> onbestaande file?) kwijt raak, en dat het niet meer terug komt.

Ik zie nergens in je uitleg iets wat die hypothese ondersteunt, dus ik
vermoed dat er iets anders fout gaat...

> Omdat ik nu geen geluid heb tiens. Op zich stoort mij dat niet, het is
> wel vervelend als ik binnen enkele weken opnieuw een nieuw filmfragment
> moet gaan klaar hebben.

Dat je (soms?) geen geluid hebt snap ik wel, maar ik denk echt dat je in
de verkeerde richting zoekt (maar ik kan natuurlijk fout zijn).

Flash of Skype of een ander idioot programma dat OSS gebruikt en zo je
geluidkaart blokkeert voor andere programma's lijkt me waarschijnlijker
(dat is namelijk de oorzaak van minstens 95% van alle geluidsproblemen
onder linux).

Andere oorzaken zijn ook mogelijk natuurlijk, maar na een reboot kan
volgens mij geen enkel bestand ESD "blokkeren".

--
Jan Claeys