Herinstalleren, Home partitie exact behouden.

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Za Sep 2 15:47:57 UTC 2006

Op za, 02-09-2006 te 14:52 +0200, schreef Adrian Buyssens:
> Ik zit met een paar probleempjes die maar niet opgelost geraken wat ik
> ook doe, daarom heb ik besloten gewoon te herinstalleren (deze
> installatie is 2 maand meegegaan wat bijzonder lang is voor mij :x )
> Nu, ik heb echter niet genoeg schijfruimte om een backup te maken van
> mijn home partitie en deze dan terug te plaatsen na de installatie (of
> ik moet eerst Zenwalk verwijderen enzv) dus is de vraag of ik mijn home
> partitie exact kan houden hoe ze is..
>
> Ik dacht aan de volgende methode:
> Bij de installatie specifieer ik maar 2 partities, 1 voor swap en 1 voor
> [...]

Als je in de grafische installatie-cd kiest voor manueel partitioneren,
dan kan je daarna bestaande partities kiezen om aan fstab toe te voegen.
Zorg er dan wel voor dat bij je /home-partitie de optie "formatteren"
_niet_ aangekruist is!

--
Jan Claeys