grub herstel

Maikel Steneker maikel.steneker op gmail.com
Wo Jun 28 13:34:50 UTC 2006

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik in Windows via Acronis Disk Director een fat32 schijf
aangemaakt. Toen ik vervolgens het systeem opnieuw opstartte kreeg ik een
foutmelding van GRUB: Error 17. Ik heb toen maar opgestart vanaf de Windows
XP CD, en via fixmbr in de herstelconsole mijn systeem weer aan de praat
gekregen. Nadeel is dat ik nu dus geen toegang meer heb tot Ubuntu. Is er
een soortgelijk fixmbr commando dat gebruikt kan worden met de Ubuntu CD?

Ik heb op dit moment alleen een Desktop CD, maar als er een mogelijkheid is
via de Install CD kan ik die zo branden (ik heb het image al).

Ik zou natuurlijk Ubuntu helemaal opnieuw kunnen installeren, maar dan ben
ik alles op de partitie kwijt...

--
Maikel Steneker