mount error

Bart bratdaking op gmail.com
Wo Jun 14 09:21:20 UTC 2006

Op 12-6-06 heeft Angelo Machils<amachils op home.nl> het volgende geschreven:

> De laatste regel is een beetje een zooitje en ik schat dat daar
> hetzelfde staat als erboven voor sdb1. Als ik echter nu een 'mount -a'
> uitvoer wordt alles netjes en zonder mopperen gemount. Ook een e2fsck
> levert geen foutmeldingen op. Wat gaat hier mis??
>
> Groeten,
> Angelo

Waarschijnlijk wordt de externe harde schijf tijdens het opstarten pas
later geladen dan het mounten van de harde schijven. Met andere
woorden de computer probeert de harde schijven te koppelen terwijl
deze nog niet aangesloten zijn op het systeem. Helaas is dat ook zo
bij (met samba gemounte) netwerkschijven.
Dit was al eerder ook al een probleem, toen hebben ze dat in een
update opgelost. Maar is nu bestaat die weer opnieuw. Bugje dus. Heeft
er iemand een goede oplossing voor? Of is het beter te wachten op een
update die het probleem verhelpt en zolang sudo mount -a doen?

Groet,
Bart