Dapper: (te) kleine opstart en shutdown tekst

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Vr Jun 2 11:55:35 UTC 2006

Op vr, 02-06-2006 te 11:41 +0200, schreef Alexander Volovics:
> Had het al bij de 'pre' versies opgemerkt maar er geen aandacht
> aan geschonken. Maar gisteren 6.06 geinstalleerd op m'n laptop
> en het komt ook voor bij de definitieve versie.
>
> De tekst en beelden tot aan het inlog scherm en evenzo de tekst
> en beelden bij het afsluiten zijn erg klein tov het 15" scherm.
>
> Is er ergens bij de instellingen een manier om dit te verhelpen
> of moet er met 'vga=' geknoeid worden in grub.

Ik vermoed dat je een LCD/TFT-scherm hebt?

Het usplash scherm heeft een vaste grootte die je momenteel niet kan
veranderen (omdat een hogere resolutie problemen kan veroorzaken met
sommige grafische kaarten om dan later de GUI te starten).

Sommige TFT-schermen rekken zo'n lage resolutie uit, andere tonen het in
het midden van het scherm met een (grote) boord errond, en een aantal
laten je dat zelf instellen...

--
Jan Claeys