Dual monitor

Vincent van Adrighem adrighem op gnome.org
Za Jul 22 12:05:39 UTC 2006

> Ik heb twee aparte videokaarten... Een AGP en een PCI...
> Met windows ben ik inmiddeks zo aan die twee schermen gewend dat
> het moeilijk is om het
> weer met een te moeten doen ...
> Als ik het goed begrijp gaat dit dus niet lukken als ik met een
> live CD start... ?

Nee, dit wordt veroorzaakt door een beperking in het grafische
systeem van Linux (Xorg, of kortweg X) wat een herstart van dat
systeem vereist bij wijzigingen in zulke instellingen. De
Ubuntu Live-CD heeft geen mogelijkheid tot herstarten van X voor zover
ik weet (zodra X wordt afgesloten wordt het hele systeem
uitgeschakeld). Dus je kunt het niet uitproberen op de Live-CD. Je
zult het moeten installeren op je harde schijf. Maar het kan
daarentegen wel gewoon naast windows geïnstalleerd worden. Maak even
ruimte voor een linux-partitie en je kunt beide systemen gebruiken
(keuze bij opstarten van je computer).

Maar het is 100% zeker weten mogelijk. Dat wel. Mischien weet iemand
op de lijst trouwens wel een workaround voor het Live-CD-probleempje?

Groetjes,
Vincent

P.S. Probeer zo veel mogelijk te reageren richting de mailinglist.
Niet iedere e-mailclient doet dit automatisch goed. Hou dat dus even
in de gaten.