Automatix

Ger Apeldoorn g.apeldoorn op argoss.nl
Wo Jul 5 08:29:26 UTC 2006

Op woensdag 5 juli 2006 09:51, schreef Martijn van de Streek:

> Automatix kun je beter niet gebruiken, omdat het dingen stuk kan maken die
> je zelf al ingesteld hebt. Of als je later wilt upgraden naar een nieuwe
> ubuntu-versie dingen stuk maakt.

Ik installeer nogal eens pc's met Ubuntu voor derden en kan dan niet uren
bezig zijn met configureren en installatie van allerhande codec's. Voor mij
heeft Automatix zeker nut.
Maar voor de 'sanity' van je systeem geniet de 'handmatige' optie zeker de
voorkeur. Bovendien leer je er meer van het handmatig te doen.

> Gewoon de Desktop Guide voor jouw 'smaak' lezen op help.ubuntu.com -- daar
> staat alles in uitgelegd.

> Dat maakt het niet beter: het installeert dingen met alle mogelijke --force
> opties, zodat er files overschreven kunnen worden e.d.

eh.. oeps.... :) Sja, daar is de botte bijl weer :)

> Ook controleert'ie volgens mij de signatures van de packages niet, zodat
> het zou kunnen zijn dat je trojans binnenhaalt (bijvoorbeeld).

Klopt, maar dat risico heb je ook wanneer je een onbekend script met
root-rechten laat lopen op je systeem. (wat je dus doet met
EasyUbuntu/Automatix)

Groeten,
Ger.

--
ARGOSS: your partner for atmospheric, marine & coastal information
P O Box 61

Confidentiality Notice & Disclaimer
The contents of this e-mail and any attachments are intended only for the
use of the e-mail addressee(s) shown. If you are not that person, or one of
those persons, you are not allowed to take any action based upon it or to
copy it, forward, distribute or disclose the contents of it and you should
please delete it from your system.

ARGOSS Holding BV and its subsidiaries do not accept any liability for any
errors or omissions in the context of this e-mail or its attachments which
arise as a result of Internet transmission, nor accept liability for
statements which are those of the author and not clearly made on behalf of
ARGOSS.