Automatix

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Wo Jul 5 07:51:26 UTC 2006

On Wed, 05 Jul 2006, Ger Apeldoorn wrote:

> Ik heb zelf wel redelijk goede ervaringen met Automatix, al is het wel
> echt de botte bijl methode.

Automatix kun je beter niet gebruiken, omdat het dingen stuk kan maken die
je zelf al ingesteld hebt. Of als je later wilt upgraden naar een nieuwe
ubuntu-versie dingen stuk maakt.

> Als je geen zin hebt alles met de hand in te stellen, kun je automatix dat
> voor je laten doen. Met Easy Ubuntu heb ik een slechte ervaring gehad, dus
> die gebruik ik maar niet meer.

Gewoon de Desktop Guide voor jouw 'smaak' lezen op help.ubuntu.com -- daar
staat alles in uitgelegd.

> Overigens is het gewoon een script, je kunt achteraf redelijk eenvoudig
> bekijken welke pakketten er zijn geinstalleerd en die verwijderen.

Dat maakt het niet beter: het installeert dingen met alle mogelijke --force
opties, zodat er files overschreven kunnen worden e.d.

Ook controleert'ie volgens mij de signatures van de packages niet, zodat het
zou kunnen zijn dat je trojans binnenhaalt (bijvoorbeeld).