dolby

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Do Jan 5 12:46:23 UTC 2006

On Thu, 05 Jan 2006, Dimitri Van Landuyt wrote:

> Vergeef me mijn onwetendheid, maar is een "steje" een soort geluidskaart? Zo
> ja, kan je dan even een link sturen met technische specificaties ervan. Op
> basis daarvan kunnen we de chipset van die kaart opzoeken en kan er gezocht
> worden naar informatie over hoe deze kaart ondersteund wordt door breezy.

Nee, een 5.1 setje is een set van 6 speakers, die je op een speciale
manier aan je geluidskaart kunt knutselen (soms digitaal, soms door
line-out om te toveren tot back-speaker output).

Als je dit gewoon doet, en in de mixer (dubbelklik op het speakertje in
Ubuntu) instelt dat je 5.1 wilt gebruiken (misschien moet je hiervoor
wat extra dingen aanzetten/instellen) moet het werken zodra je iets
afspeelt met meer dan 2 kanalen:  een DVD bijvoorbeeld.

Zie help.ubuntu.com en wiki.ubuntu.com hoe je dat aan de praat krijgt.

Ik BEN een search-engine
	- JHM