PC-speaker

Bart de Koning bratdaking op gmail.com
Wo Feb 1 18:16:29 UTC 2006

2006/2/1, Dennis Kaarsemaker <dennis op kaarsemaker.net>:

> iets als:
> echo 'blacklist pcspeaker' > /etc/modprobe.d/nosoundforme
> --
> Dennis K.

Dank iedereen!
'xset b off' werkte. Schijnbaar heet in het Engels de interne speaker
de System Bell, daar had ik nog niet naar gezocht.

>Als het gaat om de "systeembel", oftewel een algemeen "er is iets
>mis" piepje...dan kun je die gewoon uitschakelen in de gnome config.
>Je opent de Voorkeuren, onderdeel "Geluid" en selecteert het tabblad
>"Systeembel". Daar kun je dat uitschakelen.
Dat was het eerste wat ik probeerde, maar werkte niet. Het gaat om
Dapper, dus waarschijnlijk is het een bug. Zal eens kijken of er nog
iemand tegenaan is gelopen.

>Ik denk trouwens eerder dat je het probleem met piepen van OOo moet
>bekijken, want je zet nu natuurlijk de "er is iets mis"-piep uit. Die
>kan verrekte handig zijn.
Er is geen optie om alleen de beep uit te zetten in OOo, wel de hele
waarschuwing, maar dat is nu ook weer niet de bedoeling. Dus ik denk
dat de system beep van Gnome gebruikt wordt, als alternatief voor de
"er is iets mis" gebruik ik de visuele beep (opflikkeren van de
titelbalk).

>Maargoed, dit zou het wel moeten verhelpen.
>
>Groetjes,
>Vincent

Nogmaals dank!
Bart