PC-speaker

Vincent van Adrighem adrighem op gnome.org
Wo Feb 1 12:43:00 UTC 2006


Op Wed, 1 Feb 2006 11:41:01 +0100
schreef Bart de Koning <bratdaking op gmail.com>:

> Hoi iedereen,
> 
> Weet iemand hoe je de PC-speaker kunt afzetten in Dapper? Het gaan
> om een standaard AT-style speaker sound, die ook niet is af te
> zetten in de bios. Sinds ik een upgrade heb gedaan naar Dapper,
> geeft hij een vreselijk irritant bleepje als ik probeer cellen te
> overschrijven in OOo Calc. Nu kan ik daar wel mee leven maar mijn
> collega's wat minder ;-)
> Heb al alle system sounds al uitgezet bij voorkeuren maar het helpt
> niets en kan ook niets regelen aan de PC-speaker bij de
> volumeregeling...
> Iemand een idee?

Als het gaat om de "systeembel", oftewel een algemeen "er is iets
mis" piepje...dan kun je die gewoon uitschakelen in de gnome config.
Je opent de Voorkeuren, onderdeel "Geluid" en selecteert het tabblad
"Systeembel". Daar kun je dat uitschakelen.

Ik denk trouwens eerder dat je het probleem met piepen van OOo moet
bekijken, want je zet nu natuurlijk de "er is iets mis"-piep uit. Die
kan verrekte handig zijn.

Maargoed, dit zou het wel moeten verhelpen.

Groetjes,
Vincent
------------- volgend deel ------------
Een niet-tekst bijlage is gescrubt...
Naam: niet beschikbaar
Type: application/pgp-signature
Grootte: 189 bytes
Omschrijving: niet beschikbaar
URL : <https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-nl/attachments/20060201/daf2cd33/attachment.sig>


Meer informatie over de Ubuntu-NL maillijst