grafische installatie programma nu ook voor Debian

HC Brugmans hcbrugmans op gmail.com
Wo Nov 2 18:16:50 UTC 2005

Jeroen van Splunder wrote:

> ncurses heet dat vziw.

> Misschien, maar het ziet er wel reuze slick uit :-)
>
> Nu nog een spelletje tijdens het installeren, zoals "Redmond
> Linux"/"Lycoris" dat jaren geleden al deed. Een systeem zoals Suse heeft
> met extra helptekst e.d. zou ook leuk zijn.
>
> -- Jeroen van Splunder

Ubuntu express gaat van een heel andere basis uit.
Zoals het er nu uit gaat zien kun je dan van livecd booten, je systeem
instellen en gebruiken, en als je er happy mee bent kun je het zo naar
je systeem kopieren. Al spelletjes spelend en browsend. ;)
Dat zal als het goed is de default worden voor thuisgebruikers, de
install cd zal dan meer op de experts/oems gericht worden vziw.