grafische installatie programma nu ook voor Debian

Jeroen van Splunder jeroen-91 op home.nl
Wo Nov 2 15:23:08 UTC 2005

Op di, 01-11-2005 te 06:54 +0100, schreef Nico Veenkamp:
> Met name de distributies die afgeleid
> zijn van Debian gebruiken nog steeds een op DOS-text achtige lijkende
> omgeving.
ncurses heet dat vziw.

> Er begint zich nu ook voor deze distributies een meer grafisch
> gerichte installatie af te tekenen. Zie bijgaande URL met scherm
> afdrukken.
>
> http://shots.osdir.com/slideshows/slideshow.php?release=486&slide=1
>
> De vraag is nu in hoeverre dit wordt overgenomen door Ubuntu en in
> hoeverre dit iets toevoegd aan dat wat we nu al kennen. Voor zover ik
> kan zien is het niets anders dan wat nu al in het huidige installatie
> programma wordt gevraagd, alleen dan grafisch iets netter eruit zien.
> Als dat het enige is, vind ik dat een gemiste kans.
Misschien, maar het ziet er wel reuze slick uit :-)

Nu nog een spelletje tijdens het installeren, zoals "Redmond
Linux"/"Lycoris" dat jaren geleden al deed. Een systeem zoals Suse heeft
met extra helptekst e.d. zou ook leuk zijn.

-- Jeroen van Splunder