Speedtouch Alcatel 8D1343

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Do Jul 28 07:40:02 UTC 2005

On Thu, 28 Jul 2005, @uke Timmerman wrote:

> Sudo iwconfig geeft voor eth1 NOT READY! ESSID:off/any Mode:Managed
> Channel:0 Access Point: 00:00:00:00:00:00 Tx-Power=31 dBm Sensitivity=0/200
> Retry min limiet:0 RTS thr=0 B Fragment thr=0 B Encryption key:off Link
> Quality:0 Signal level:0 Noise level:0 Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypto:0
> Rx invalid frag:0 Tx excessive retries:0 Invalid misc:0 Missed beacon:0.

Probeer eens:
ifconfig eth1 up

En dan nog eens iwconfig (en iwlist scan). Bij ifconfig eth1 up zou de
firmware ge-upload moeten worden, zodat het zou moeten gaan werken.

> Sudo iwlist scan rapporteert voor eth1 No scan results.

Omdat de NIC uit staat, zie boven.

> De opdrachten /var/log/syslog en var/log/messages leverden niets op, in
> beide gevallen Toegang geweigerd. Moet hier wat in de instellingen veranderd
> worden?

Dat zijn logfiles, die kun je niet uitvoeren.
Die bekijk je met:

less /var/log/messages
less /var/log/syslog
less /var/log/kern.log

(of vervang "less" door "cat", je kunt "less" afsluiten door op "q" te
drukken, en bladeren met de pijltjes en pageup/pagedown etc.)

> Tenslotte lspci: in de lijst staat mijn kaart (Sitecom Wireless Network
> PCIcard WL-121v2) niet vermeld.

> Sitecom heeft desgevraagd aangegeven Linux niet te ondersteunen en dus rest
> mij, afgaande op uw reacties, alleen nog ..... de windows-drivers te
> gebruiken met behulp van een ndiswrapper.

lspci uitvoeren, dat zou _iets_ moeten geven.

> Overigens, natuurlijk is het vervelend om zolang met een probleem bezig te
> (moeten) zijn. Maar je krijgt er wel een beter begrip (en meer waardering)
> van Ubuntu door.

Helaas kunnen we weinig doen aan niet-ondersteunde hardware. Ik heb nog
steeds geen idee hoe je netwerk nou eigenlijk in elkaar zit ook. Is het
zoiets:

PC --- { wireless } --- modem ---> ISP

of is het iets als:

intern netwerk --- { wireless } --- PC --- { kabel } --- modem ---> ISP
?

Als je maar scheel genoeg kijkt, wordt alles 3d.
	- keyweed