Speedtouch Alcatel 8D1343

@uke Timmerman auke op timmerman.com
Do Jul 28 07:25:13 UTC 2005

Heren,

Ondanks alle wijze raad heb ik mijn draadloze verbinding met internet nog
steeds niet op orde. Op advies van een aantal uwer - waarvoor mijn dank -
heb ik een aantal commando's uitgevoerd. De uitkomsten, zie hieronder,
bevestigen voor zover ik kan nagaan dat mijn kaart niet wordt herkend.

Sudo iwconfig geeft voor eth1 NOT READY! ESSID:off/any Mode:Managed
Channel:0 Access Point: 00:00:00:00:00:00 Tx-Power=31 dBm Sensitivity=0/200
Retry min limiet:0 RTS thr=0 B Fragment thr=0 B Encryption key:off Link
Quality:0 Signal level:0 Noise level:0 Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypto:0
Rx invalid frag:0 Tx excessive retries:0 Invalid misc:0 Missed beacon:0.

Sudo iwlist scan rapporteert voor eth1 No scan results.

De opdrachten /var/log/syslog en var/log/messages leverden niets op, in
beide gevallen Toegang geweigerd. Moet hier wat in de instellingen veranderd
worden?

Tenslotte lspci: in de lijst staat mijn kaart (Sitecom Wireless Network
PCIcard WL-121v2) niet vermeld.

Sitecom heeft desgevraagd aangegeven Linux niet te ondersteunen en dus rest
mij, afgaande op uw reacties, alleen nog ..... de windows-drivers te
gebruiken met behulp van een ndiswrapper.
Maar, hoe werkt dat, is dat te doen, ik heb geen flauw benul. Want zoals u
ook schreef: Maar dat is een laatste mogelijkheid als andere oplossingen
niet lukken, en zeker niet eenvoudig.

Overigens, natuurlijk is het vervelend om zolang met een probleem bezig te
(moeten) zijn. Maar je krijgt er wel een beter begrip (en meer waardering)
van Ubuntu door.

Met vriendelijke groet,

@uke Timmerman