Speedtouch Alcatel 8D1343

Jan Claeys janc+ubuntu op lugwv.be
Ma Jul 11 16:39:30 UTC 2005

Op ma, 11-07-2005 te 15:29 +0200, schreef patrick coeman:

> ??? Tussen de moden en de pc zal er wel IPniaans gesproken worden, maar
> tussen de moden en de ISP niet. Dan wordt er dus ATMiaans gesproken...
>
> Ik zit hier ook te vechten met iets gelijkaardigs: debian naar ISP over
> PPPoE. Ben nu de ppoe client van debian aan het bestuderen. Maar das
> stuff voor een andere lijst. :-)

PPPoE & PPPoA = een inbelverbinding
PPP is een protocol waarbinnen IP getunneld wordt (vb. ook bij een
analoge telefoonmodem wordt dit meestal gebruikt).  Tussen de modem en
de PC wordt dus geen IP "gesproken".

Ik heb een hele reeks how-to's gevonden met Google, maar aangezien er
geen 2 helemaal hetzelfde zijn, en ik er zelf geen ervaring mee heb, kan
ik er moeilijk één bepaalde van aanraden...  :-/

Misschien deze, maar dit is oorspronkelijk voor Warty geschreven, denk
ik, en ik weet niet of het later aangepast is voor Hoary:
<https://wiki.ubuntu.com/UKSpeedtouchDSLHowTo>

--
Jan Claeys