'mount' foutje herstellen

Adrien Verlee a.verlee op easynet.be
Zo Jan 30 13:08:41 UTC 2005

Dag ubuntu-nl,

Dankzij www.ubuntulinux.org/wiki/AutomaticallyMountMSWindowsPartitions/view?searchterm=mount

heb ik de windwospartities kunnen mounten (als niet-deskundige lijkt
het mij logisch dat dit in een volgende versie van Ubuntu dit
automatisch zou gebeuren). Maar een vergissing van mij is de oorzaak
dat ik een 'mount-punt' teveel heb staan. Vraag dus: hoe doe ik dat
weg (desnoods kan het blijven staan, levert zo te zien geen hinder
op).

Met: sudo mkdir /mnt/W95 heb ik een mount point teveel, dat is
blijkbaar de ext-partitie waar Linux op (of in) staat, als ik het goed
begrijp. Enfin, ik wil dat weg. Maar hoe? Waar vind ik dat bestandje,
hoe heet dat bestand?

--
 Adrien - Quoten is efficiƫnt
www.briachons.org/categorie.php?cat=4 - Post je goed?