TV/Radio kaart

Wim Hubert w.hubert op home.nl
Vr Jan 21 21:30:50 UTC 2005

Ik heb een terratec Cynergy tv/radio kaart in mijn computer. In Umbuntu
4.1 wordt deze kaart  hardwaretechnisch wel herkend. Maar ik kan geen
software pakket vinden die deze kaart gaat ondersteunen. Ik weet dat Red
Hat en KDE daarvoor goede mogelijkheid hebben. Maar de eerlijkheid is
dat ik alleen onder windows drivers en programma's tot mijn beschikking
heb, die deze kaart volledig, dus beeld en geluid ondersteunen. Onder
LINUX is het mij nog nooit gelukt om geluid bij de tv beelden te
krijgen.
Vraag 1. Kan ik een linux programma implenmenteren om zowel beeld (alle
kanalen) als bijbehorend geluid op mijn scherm te krijgen.
Vraag 2. Waar haal ik zo'n programma vandaan en hoe moet ik dat dan
onder UBUNTO installeren.

Al vast mijn hartelijke dank voor de reakties.