status?

Reinout van Schouwen reinout op cs.vu.nl
Ma Apr 4 17:57:22 UTC 2005

Hoi Martijn,

On Mon, 4 Apr 2005, [utf-8] Mart?n van de Streek wrote:

> Laadt'ie ze in, of genereert'ie de locales? Klein verschil..

Kun jij me het verschil uitleggen dan? Ik weet het namelijk niet.

> Ik heb geen idee hoe groot langpacks zijn. Volgens mij zijn ze regelijk
> groot.

Je spreekt jezelf hier nogal tegen.

Maargoed, om je een idee te geven:

In gecomprimeerde vorm is een enkele vertaling voor een GNOME-pakket als
Nautilus ongeveer 37kB groot. Voor Mozilla praten we over ongeveer
350kB, en voor OO.o ongeveer 4MB, incl. woordenboeken e.d. Dus misschien
zouden OO.o-lokalisaties lastig worden, maar verder kun je zonder veel
impact een boel meer talen ondersteunen dan nu.

> En dan nog is Nederlands niet echt de eerste prioriteit om erop
> te zetten...

Ik zou verwachten dat dat wel een van de eerste prioriteiten is van een
nederlandse Ubuntu-gebruikersgroep. Is dat niet zo?

groeten,

--
Reinout van Schouwen			student of Artifical Intelligence
email: reinout op cs.vu.nl			mobile phone: +31-6-44360778