Ubuntu

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Ma Dec 20 15:27:41 UTC 2004

[ cc gezet naar de Nederlandse mailinglist -- misschien weten mensen
daar nog meer :) ]

On Mon, 20 Dec 2004, Roy Kaandorp wrote:

> Ik heb een Asus 7v600 moederboard met een onboard Raid controller en
> ik heb 2 harde schijven van 80 gb ingesteld op Raid 0. Maar nu ik deze
> versie van linux wil installeren krijg ik gewoon 2 losse harde
> schijven te zien. Hoe kan ik dit oplossen?

Wat voor 'n RAID controller is het? De meeste ATA RAID-controllers zijn
"hardware-assisted" RAID, ofwel: het OS moet meewerken.

Ik denk dat je het beste RAID kunt uitzetten en in installatieprocedure
bij het partitioneren de schijven tot "LVM volume" kunt maken (je kunt
"LVM volumes" van meerdere disks bij elkaar plakken tot 1 grote
"virtuele disk", een beetje zoals RAID0), en DAAR je echte partities
(root, swap) op te zetten.

Als je er niet uit komt, laat het dan gerust weten :)

The right half of the brain controls the left half of the body.
This means that only left handed people are in their right mind.