[ubuntu-my] Wiki ubuntu-my

Mohd Faizul Bin Zulkipli gunbladeiv at gmail.com
Sat Mar 21 11:34:46 GMT 2009

Pengurus Jom Linux wrote:
> isu pejuang ke x pejuang x timbul. slagi mana kita cintakan bahasa.
> tu yg mengikat indonesia smpi leh kuar Linux sndiri (dlm bahsa
> sendiri).
>
> hehe :D oklah. anggap jelah isu bahasa tu selesai. aku tak mau
> heret panjang2 sbb aku nak jwb tntg permasalahan lain. mmndgkn ini
> ruang ubuntu jd aku fokuskn pd ubuntu.
>
> 1. Kpd fenris & firdaus : JL x keberatan tuk letak aktivit kami di
> UiTM Perlis di bwh Ubuntu-MY. Tntg letak dlm wiki tu, kemungkinan
> kami akn letak dlm minggu depan.
>
> 2. Sy terima pelawaan tuk jdi Ubuntu Member. Namun sy kurang pasti
> [...]
memandangkan saudara JL sudah pun memulakan operasi menulis buku
menerangkan penggunaan Open Office dan lain-lain, jadi saya fikir
kalau saudara JL tidak keberatan, bolehkah kami menggunakan isi
kandungan buku tersebut untuk dimuatkan di dalam wiki?

Mengenai pembangunan wiki, ianya dibangunkan di atas permintaan ahli
Ubuntu-my sendiri yang memikirkan ada baiknya ubuntu-my memiliki wiki
sendiri bagi memudahkan pengumpulan tutorial dan himpunan segala
dokumentasi di dalam Bahasa Malaysia.  Sebelum ini, kumpulan webmaster
ubuntu-my tidak membangunkan wiki kerana memikirkan masa masih belum
sesuai memandangkan setahun/beberapa tahun yang lepas, komuniti ini
amat kecil sehingga hanya melibatkan beberapa individu sahaja yang
benar-benar komited membangunkan komuniti ini.

Soalan-soalan JL yang lain adalah lebih sesuai dijawab oleh ahli-ahli
lain yang lebih berpengalaman.