Foute melding in Ubiquity

Pjotr Kan pliniusminor op gmail.com
Vr Feb 3 09:53:13 UTC 2012

De melding "Ready when you are" heeft geen enkel functioneel doel,
want de gebruiker hoeft op dat ogenblik niets anders te doen dan....
te blijven wachten. En vooral met z'n vingers af te blijven van het
toetsenbord en de muis.

Het is een puur informatieve melding, waarschijnlijk bedoeld om over
te brengen dat de installatie vlotjes verloopt. Met informatieve
meldingen als deze is niets mis, mits de overgebrachte informatie
klopt en geen verkeerde handelingen uitlokt.

Inzake de afhandeling van de foutmelding op Launchpad: ik help het je
hopen. Mijn ervaring van de laatste jaren is, dat een
Launchpad-foutmelding vaak stevig activistisch duw- en trekwerk nodig
heeft, voordat-ie eindelijk eens wordt aangepakt. Voordat-ie überhaupt
wordt aangepakt, kan ik beter zeggen. Een heel verschil met een paar
jaar geleden (2006-2007).

Dat zal wel te maken hebben met de grote hoeveelheid
Launchpadmeldingen die ze krijgen, over de meest uiteenlopende zaken.
Neveneffect van de groei van Ubuntu....

Enfin. Ik ga dus maar eens wat activisme hierover bedrijven, op de
plekken waar dat ertoe doet. Ik heb daar inmiddels de nodige ervaring
mee opgedaan, en ik weet gelukkig ook de verantwoordelijke mensen
doorgaans wel op- en aan te sporen.  :-)

Groet, Pjotr.

Op 3 februari 2012 08:35 heeft Hannie Dumoleyn
<lafeber-dumoleyn2 op zonnet.nl> het volgende geschreven: