Ubuntu-l10n-nl Verzamelmail, Volume 257, Nummer 1

Pjotr Kan pliniusminor op gmail.com
Do Dec 8 13:33:51 UTC 2011

Mijn voorkeur: kleurbeheer. Vergelijk: onkruidbestrijding (en niet
onkruidenbestrijding), tekstverwerker (en niet tekstenverwerker), enz.

Het woord "kleur" duidt hier het generieke verschijnsel aan, en dient
n.m.m. daarom enkelvoud te zijn.

Groet, Pjotr.

Op 8 december 2011 13:00 heeft
<ubuntu-l10n-nl-request op lists.ubuntu.com> het volgende geschreven: