Volgende vergadering

Redmar redmar op ubuntu-nl.org
Do Dec 23 06:47:30 UTC 2010

Jan Mussche schreef op wo 22-12-2010 om 18:51 [+0100]:
> Hierin staat vermeld dat er dubbel werk wordt verricht. En dat is
> natuurlijk zonde. Het zou goed zijn wanneer iedereen duidelijk weet
> wat er gedaan moet worden. Zelf vind ik het Launchpad vreselijk
> moeilijk. Ik kom er niet uit: er zijn heel veel pagina's, er zijn
> verschillende plaatsen waar je je moet aanmelden voor dit of dat (ik
> weet op dit moment niet waar ik me wel en waar niet voor heb
> aangemeld). Dit moet toch eenvoudiger kunnen.
> Wat voor status heb ik? Ik heb zelf geen idee. Wat mag ik doen, wat
> niet, wat moet ik doen, het is mij nog steeds niet duidelijk.

Het is waar dat Launchpad vrij overweldigend kan zijn als je net begint,
maar daarom hebben we ook de statuspagina aangemaakt. Hierop kan je
eenvoudig zien waaraan gewerkt kan worden, en wij zorgen ervoor dat alle
problemen (zoals mogelijk dubbel werk) opgelost zijn voordat we iets aan
die pagina toevoegen. Je kan dan eenvoudigweg op de link die bij jouw
naam staat klikken om binnen het juiste pakket aan de slag te gaan. Jouw
status binnen het team is 'aspirant vertaler', wat betekent dat je
alleen suggesties kunt doen, die dan door een ander lid van het team
nagekeken worden.

De statuspagina is hier [1] te vinden, en als er verder nog iets
onduidelijk is kan je het altijd op de lijst vragen.

Groet,
Redmar

[1] http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Vertaalteam/Status