Ubuntu-l10n-hu nautilus kérdés

Berkó Norbert berko.norbert at invitel.hu
2008. Már. 13., Cs, 08:57:27 GMT

Sziasztok!

Látássérült ubuntu  felhasználó vagyok, és orca képernyőolvasóval használgatom a 7.10-es változatot. Mint már a tárgyban is írtam, lassúnak találom   a nautilust, amikor valamelyik partícióm tartalmát szeretném megjeleníttetni. A partíciók mérete 230 gb-s, és van rajta mindenféle, film, stb.. A gondom az, hogy ha belépek egy mappába, vagy egy szinttel visszalépek, kb. 5 mp-et kell várnom minden egyes  megnyitáskor, vagy visszalépéskor. A gépem egy 2800-as athlon 64, asrock alaplappal, geforce 6100-aas integrált vga-val, és 1 gb memóriával, amelyből 128-at használ a vga. A partíciók, amelyeken  ez a szerintem hiba előfordul,, ext3, és ntfs fájlrendszerűek voltak. Próbáltam kikapcsolni a tracker keresőt, de ez sem oldotta meg a problémáimat.  Megnéztem debian leny-t is, de ott is ugyanez a gond. Debian ech sajnos nekem nem felel meg,  mert orcahoz szükséges csomagok nincsenek még benne. Ugyanezt a lassulást tapasztaltam hardynál is, bár még alpha 5-öst néztem csak.
gondoltam arra, hogy esetleg a képernyőolvasó reagál később, de látó ismerőseim szerint is lassan jelenik meg gépemen a mappák tartalma.
Mit javasoltok, hogyan lehetne ezt gyorsítani? Egyébként maximálisan elégedett vagyok ubuntuval, az egyetlen oprendszer, amit egy vak ember teljes beszédtámogatással telepíthet magának, úgyhogy szeretnék megmaradni mellette, de a fájlkezelő lassúsága idegesít, főleg, hogy tudtommal ez az egyedüli fájlkezelő, amit a képernyőolvasó támogat.
bocsánat a hosszú levélért, minden jót mindenkinek, előre is köszönöm a válaszokat!

Berkó Norbert