Ubuntu-l10n-hu Pár kérdés

Horvath Arpad horvath.arpad at szgti.bmf.hu
2006. Sze. 25., H, 13:47:29 BST

        Kedves Listatagok!

Eredetileg magánban akartam, hogy a listát ne terheljem, de akkor itt
folytatom. Ha valamit rosszul csinálok szóljatok, nem vagyok sértődős
... talán.

 Gabor Kelemen írta (Dátum: 2006. Sep. 22.)
> az ajánlott RTFM-ek ismertetése úgy tűnik kimaradt eddig, szóval:
>
> http://wiki.hup.hu/index.php/Ford%C3%ADt%C3%A1s_HOGYAN
Ezek tényleg hasznosak. Viszont a hup Fordítás-hogyan/Gyakori hibák
végén utal egy szójegyzék létezésére (utolsó fejezet első pont). Van még
olyan? Én nem találtam.

> Amúgy tartalmilag kb rendben van, de az ilyenekért, hogy Mondatközi
> Nagybetűket Írsz meg tegezed a felhasználót, meg program nevével kezded
> a mondatot (Synaptic csomagkezelő ablakának részei - brr, ennél már csak
> a "Synaptic képes a függőségek kezelésére" típus szörnyűbb), harapok/unk :)
Köszönöm az észrevételeket! Ezt a szabályt pedig olvastam és be is
próbáltam tartani. Azt hittem, hogy nem tegeződök, az ember nem
veszi észre saját magánál.

Pár kérdés még:
A Synaptic csomagkezelő miért nem kötőjeles, ahogy a Kossuth-díj?
A Synaptic-ot és egyéb fájlneveket sem írjuk mondat közben nagybetűvel?

A könyvtár és a mappa között van különbség? Mintha grafikus felületen
inkább az utóbbit használnák (nautilus és konqueror: mappa létrehozása...)
Nekem szoktalan a mappa. Nem tudom, ott az eredeti szó folder? Ha
directory van, az mindig könyvtár?

Utasítás és parancs között van különbség? Melyik használatosabb?

        Üdvözlettel:
                Árpi

--
Horvath  Arpad  <horvath.arpad at szgti.bmf.hu>