Ubuntu-l10n-hu [Fwd: Re: Debian-Ubuntu együttműködés (volt: Re: HOLD == fog, visszafog)]

Gabor Kelemen kelemeng at gnome.hu
2006. Ápr. 21., P, 23:22:11 BST

-------- Eredeti üzenet --------
Tárgy: 	Re: Debian-Ubuntu együttműködés (volt: Re: HOLD == fog, visszafog)
Dátum: 	Fri, 21 Apr 2006 23:22:00 +0200 (CEST)
Feladó: 	SZERVÁC Attila <sas at 321.hu>
Címzett: 	Gabor Kelemen <kelemeng at gnome.hu>
CC: 	debian-l10n-hungarian at lists.debian.org, List for coordination of
Ubuntu Hungarian translation team <ubuntu-l10n-hu at lists.ubuntu.com>
Hivatkozások: 	<Pine.LNX.4.56L0.0604210831320.10532 at localhost>
<20060421103026.3f19d2ea at localhost.localdomain>
<4448F39F.5040208 at gnome.hu>
<Pine.LNX.4.56L0.0604212011250.10470 at localhost>
<444933A8.9030101 at gnome.hu>
<Pine.LNX.4.56L0.0604212136050.13346 at localhost> <44494968.5070707 at gnome.hu>

On Fri, 21 Apr 2006, Gabor Kelemen wrote:

> a fordítás nem túl régi, az eredeti inkább, de ez azért van, mert már
> egy jó ideje feature freeze van, és csak javítások menenk bele, meg
> ubuntusítások, nálatok nincs ilyen "jaj mindjárt ki kell adni" gond.
> Ennyink van, reméljük valamennyi haszna azért csak lesz.

 oki, értem, azt, amiről szó van, úgy hívják, hogy LEVEL1. Mivel az előző
fordító, úgy tűnik, egy kicsit elhagyta, ezért én nemrég egy kicsit
elkezdtem átnézni, és javítani. Most a 7végén, egy kis részét még javítom,
aztán talán bele tudok majd egy kicsit nézni a Ti verziótokba, de erre
akkor van igazán jó esély, ha van egy diff. Amúgy, például a magázódás
miatt nem látok sok esélyt, hogy ebben igazán sokat átvegyünk egymástól,
valsz ez 2 verzióban marad. Viszont a terminológia lehetne közös, aminek
fejlesztésére/karbantartására hamarosan fogok javasloni megoldást.

> Bezonyám, ennek megfelelően suxik is rendesen, és:
> http://geekz.co.uk/lovesraymond/archive/cancomical-lynchpad
> :)

 Aranyos :-)

> Na, ha ezt sikerül átverni a jenki programozókon, kalapot fogok lengetni :).

 Nem, nem egészen így működik :-) Ki kell találnunk, hogy ha már van
többesszámú forma, lehessen udvarias forma is. A többesszámű forma után
ennek bevezetése nem nagy kunszt. És meg kell ideologizálnunk, hogy miért
kell ez, ami nem lesz nehéz, hiszen nagyon sok nyelvet érint. És esetleg
küldenünk kell rá egy patch-et, hogy tudjon ilyet is, ami szerintem
szintén nem nehéz. A gettext GNU dolog, szerintem ezt simán át lehet
verekedni a GNU projekten. De vannak más megoldási lehetőségek is, például
az alánni locale séma:

 hu_HU.UTF-8.g

       :-)