Re: Traducció del paquet ubiquity-slideshow-ubuntu

Robert Antoni Buj i Gelonch robert.buj at gmail.com
Thu Dec 28 21:29:00 UTC 2017

Text original:

Ubuntu MATE Welcome greets and assists new and returning users. The
<strong>Getting Started</strong> wizard will guide you through the first
boot post-installation setup and configuration of additional peripherals
and devices and the documentation will help orientate new users. The
<strong>Systems Specifications</strong> section will help you explore your
hardware and offers one-click install and launch of many useful system
monitoring tools. When you need support Ubuntu MATE Welcome is the jumping
off point to the community.

Proposta de traducció:
L'Ubuntu Mate inclou el programa de benvinguda de l'Ubuntu MATE, que
assistirà tant als nous usuaris com els que retornen de nou. L'assistent
<strong>«Com començar»</strong> el guiarà en la configuració d'altres
perifèrics i aparells i on els nous usuaris trobaran orientació en la
documentació. La secció <strong>d'especificacions del sistema</strong>
l’ajudarà a explorar el seu maquinari i li oferirà diverses eines de
monitoratge útils que es poden instal·lar i posar en marxa en un sol clic.
Sempre que necessiti suport, el programa de benvinguda de l'Ubuntu MATE és
el punt de partida cap a la comunitat d'usuaris.

Traducció revisada:
La benvinguda de l'Ubuntu MATE dóna la benvinguda i assisteix als usuaris
nous i als que tornen. L'auxiliar <strong>com començar</strong> us guiarà
en la preparació i configuració dels perifèrics i dispositius addicionals
en la primera arrencada després de la instal·lació, la documentació ajudarà
en la tasca d'orientació dels nous usuaris. La secció de les
<strong>especificacions del sistema</strong> us ajudarà a explorar el
vostre maquinari i us proporcionarà diverses eines d'un sol clic per
instal·lar i executar diverses eines útils de monitoratge. Quan us calgui
assistència, la benvinguda de l'Ubuntu MATE és el punt de partida a la
comunitat d'usuaris.

Comentari:
La traducció està força bé, el text ressaltat fa referència a aquest punt
de la guia d'estil de SC (
https://www.softcatala.org/guia-estil-de-softcatala/aspectes-linguistics/)
El text que està ressaltat: Quan, al contrari, és l’ordinador qui s’adreça
a l’usuari per donar-li informació, fer-li una pregunta, etc., la forma que
cal utilitzar és l’imperatiu en segona persona del plural (que correspon al
tractament de «vós»). Això ho trobem sobretot en la documentació i en
alguns quadres de diàleg, ...

El dia 28 de desembre de 2017 a les 20:16, Pol Marcet Sardà <
polmarcetsarda at gmail.com> ha escrit:

http://about.me/rbuj