Cadenes de Evolution

Walter Garcia-Fontes walter.garcia at upf.edu
Mon Apr 10 17:44:29 UTC 2017

* bertran.gerardo at gmail.com, bertran.gerardo at gmail.com [10/04/17 00:37]:
>  Us escric perquè podeu corregir cadenes de l'Evolution que faltaven.
> Aquest cap de setmana les he traduït.
>
> Segurament hi hauran varis errors com sempre de les cadenes traduïdes.
> Per començar a totes les cadenes que hi havia un guió, l'he posat
> sempre davant.
> En algunes cadenes he posat memoràndum i segurament hi hauria d'haver
> posat notes, en les últimes cadenes traduïdes ho he corregit.
>
> Com sempre intentant donar un cop de mà. Salut.
>
> Gerard Bertran. Sant Pere de Ribes.

Moltes gràcies per les traduccions. Alguns comentaris:

El més important, és que l'Evolution es tradueix a la part alta de la
cadena, és a dir al lloc del Gnome, ja que és una de les aplicacions
del nucli del Gnome. Al Launchpad, s'importen les cadenes i com a molt
es tradueix alguna si falten poques abans d'algun llançament d'alguna
versió de l'Ubuntu.

Però en tot cas he posat suggeriments a algunes de les teves
traduccions. Et recomano fer una repassada a la Guia d'Estil del
SoftCatalà, per exemple:

L'usuari sempre el tractem de "vos", hi havia alguna cadena on es feia
servir el "vostè".

La màquina sempre es tuteja, per tant no és "Mostrar ..." sinó "Mostra
...".

Això que dius del guionet, és com una lletra subratllada que surt als
menús, de manera que quan l'usuari entra "Alt a" per exemple en una
paraula que té l'a subratllada, s'obre el menú corresponent. Per tant
en la mesura del possible s'ha de respectar la lletra que surt a la
cadena de l'anglès, per evitar repeticions, però no si no hi ha la
lletra un cop est tradueix al català, es pot escollir una altra,
intentant que no es repeteixi en altres cadenes del mateix menú.

En català "file" el traduïm per "fitxer".

Un altre recurs molt útil és "Memòries de traducció":

https://www.softcatala.org/recursos/memories.html

De fet, gairebé totes les cadenes de l'Evolution estan en aquestes
memòries.

Un altre cop gràcies i mira els meus suggeriments a veure si et
semblen bé, els he fet per a algunes de les cadenes que has suggerit,
algunes altres les vaig acceptar.

--
Walter Garcia-Fontes
L'Hospitalet de Llobregat