Re: Problemes amb la versió amb català estàndard causats per canvis a la versió en valencià

Pau Iranzo paulists at gmail.com
Sun May 1 11:14:12 UTC 2011

El 1 de maig de 2011 10:00, Jordi Mas <jmas a softcatala.org> ha escrit:
> Bon dia,
>
> He actualitzat un dels meus PC a la Ubuntu 11.04 i m'he quedat bocabadat
> quan he vist que el Firefox sortira en valencià (en Pau en parla també[1])
> quan la meva configuració està en català.
>
> Aquest és almenys el tercer cop que en les darreres versions hi ha problemes
> molt visibles per l'usuari final que afecten tota la comunitat
> catalano-parlant d'Ubuntu causades per modificacions realitzades per
> suportar la versió dialectals en valencià.
>
> Que recordi:
>
> - Ubuntu 11.04, el Firefox surt en valència
> [...]

Hola Jordi,

Tot això ha estat un cas força curiós. Es va decidir afegir el paquet
d'idioma de català (valencià) per tal de no haver d'instal·lar-lo a
part, de forma que quan l'usuari seleccionara el l'opció valenciana,
directament s'hi mostrara el firefox en valencià.

El tema ha estat curiós perquè fa un parell de mesos vam detectar el
problema. Però era un problema que no sempre es repetia. Mentre que al
Vicent li passava sempre, jo vaig fer algunes proves d'una
instal·lació des de cero i alguns cops anava correcta i en altres
casos no. Sembla que ha estat en els casos d'actualitzacions on el
paquet de ca-valencia s'ha posat per defecte.

El David ja ha iniciat el procés per traure el paquet d'idioma del
firefox, però caldrà esperar a una propera actualització.

Per la meua part, el que faré serà dissenyar un petit procés de
testing (tipus OOo), per comprovar que tot funciona correctament en
les properes versions de l'Ubuntu.

Disculpeu les molèsties, ja que sóc responsable d'aquest error.

Salut,

Pau