UTF8 i aquestes coses, pensant en backups

Eduard Bonet bonedu at gmail.com
Fri Oct 19 17:52:02 BST 2007

Hola a tothom.

Ara que hi ha una nova actualització pendent i abans he de fer un backup
complet, m'agradaria polir un tema que m'ha donat problemes en anteriors
backups que he fet.
En copiar tots els fitxers de la partició fat a un disc dur extern i
d'aquest, de nou, a la partició fat, els noms de fitxers amb accents, enyes
i alguna altra cosa, s'han tornat ilegibles. Crec que això ha de tenir
alguna cosa a veure amb les codificacions o quelcom semblant -uft8 i
paraules per l'estil. Algú podria i) recomanar-me què he de fer perquè això
no em torni a passar; ii) remetre'm a alguna web on m'aclareixin això de les
codificacions ?

Gràcies per endavant.

PD: ja sé que existeixen paquets per fer backups, de fet ara vull provar el
rsync, però suposo que això de les codificacions ho he de tenir en compte de
totes les maneres

--
Eduard Bonet

Linux user n.444814