[ubuntu-hu] Feladatok

Nemeth Gyorgy friczy at freemail.hu
2009. Júl. 31., P, 17:48:53 BST

szota írta:
> azért nem ugyanaz! :)
> Mert ha valamit feltettem és mükszik akkor ok, de ha hirtelen valamit
> módosítani kell, akkor grafikus felület alatt hamarább meg van a
> megoldás, mintha most azt kellene bogarászni, hogy melyik parancs melyik
> paraméterét kell megváltoztatni, hogy menjen...

Nem egészen. Ha sokat foglalkozol manuális konfigurálással, akkor egy
idő után már automatizmus lesz, hogy megtippeled a konfig file helyét. A
grafikus felület meg majd a következő kiadásban jól megváltozik.

> Pl. feltenni egy apache-ot synapticból 1 perc, de ha már a conf file-t
> kell módosítani az halál (fogalmam sincs mit, hol), hacsak nem teszek
> fel valami GUI-t pl webmint amivel azért már sokkal több mindent meg
> tudok csinálni!

A webmin elég régóta nem része a disztribúciónak. Valóban hasznos eszköz
(első látásra), de ha mondjuk más a verziód, mint amire fel van készítve
a webmin, akkor elég rejtélyes hibáknak lehetsz tanúja. Nincs mese, aki
bonyolultabb konfigurációkat akar összehozni, annak meg kell ismerkednie
a konfigurációs file-ok szerkezetével, és olvasnia kell (és nagy
bánatodra sokszor angolul).

Akár azt is mondhatnám (kissé szélsőséges módon): aki csak a synapticot
ismeri, ne tegyen fel apacsot.

--
--- Friczy ---
'Death is not a bug, it's a feature'