[ubuntu-hu] Dokumentáció helyzetjelentés

István Miklós Antal djdarkmanx at gmail.com
2009. Júl. 14., K, 22:59:05 BST

Ăśdv,

szerintem a dokumentációnak nem kell csapat és az ilyen jellegü dokumentáció
készitéséhez wiki a legrosszabb módszer, legalábbis ezzel a csapatos
mĂłdszerrel.

Kifejtem kicsit a véleményemet bővebben: A navigáció gyenge, tehát túl
wikis. Az oldalon nincs vizuálisan feltüntetve hogy ott van sugó is, lásd.
ubuntu.com-on a bal oldalt referenciaként. Az meg hogy minden ubuntu
verziónál új széria doksik jönnek egyenesen redundáns. Továbbá az oldalon
semmi sem ösztönöz embereket hogy osszák meg a tudásokat másokkal.vagyis,
hogy küldjenek be dokumentációt, gyakorlatilag ez a problémám a
dokumentációs csapat mostani müködésével.

Azt hogy mennyire rosz a wiki mint dokumentáció forrásként, meg lehet
könnyen nézni, garantálom hogy a legtöbb angolul megírt ubuntu problémára a
Google fog adni ubuntuforums.org-os találatot és nem fog adni
wiki.ubuntu.hu-s találatot, véletlen? Szerintem nem, mert a fórumokban ott
van a közösség, aki sokkal jobb dokumentációt ír forum témák formájában mint
amilyen valaha lesz az ubuntu wiki-jén.

Ennek a cikknek a mondanivalójával is probléma van:
http://ubuntu.hu/node/11681

nem Ă©rtem mi Ă©rtelme volt egy 1 cikkes blogot belinkelni illetve a Google
magyar wikipédiás cikkjét, ahol a Google-ről csak annyit kellene ismertetni,
hogy keresni lehet vele, nem tudom hogy egy Google-t nem ismerő felhasználó
mit kezd ezzel az információval:

"PR(A) = (1-d) + d (PR(T1)/C(T1) + … + PR(Tn)/C(Tn))"

És még ezeken kívül is vannak problémák, de ezek a legnagyobbak, nekem ez a
véleményem, senki se köteles egyet értsen velem és arra pláne nem, hogy
válaszoljon a levelemre és minden egyes mondatomra azt mondja hogy
"értelmetlen fikázás", a levél végére meg "Troll" vagy  "NightElf", az ilyen
jellegü leveleket amúgyis továbbitom a titkáromnak Dave Null-nak. Én
próbáltam ezt minél konstruktívabban leírni, viszont egy egy helyen vissza
kellet adjam azt amit gondolnak olyan emberek akik nem veszik igénybe a
SugĂłt.

Szerintem amíg ezek a problémák nem lesznek megoldva, addig ugyanígy fog
állni a dokumentáció, ahol van most: sehol.

További sok szerencsét kívánok a dokumentációs csapatnak, akik remélem
megértették és nem félreértették ennek a levélnek az igazi mondanivalóját.

Antal István Miklós