[ubuntu-hu] Magyar ubuntu

Hársfalvi Gábor phoenix_art at freemail.hu
2009. Jan. 5., H, 23:11:47 GMT

László Torma írta:
> Bennem felmerült, hogy nem lenne-e érdemesebb külön Ubuntu-alapú
> disztró helyett inkább egy add-on CD-t csinálni a legfontosabb és
> legnépszerűbb csomagokkal, amik nem kerültek fel az eredeti telepítő
> CD-re.
>
> Ezen lehetnének a restrictred csomagok, a magyar nyelvi támogatás, meg
> mondjuk az Inkscape, vagy akár a Battle for Wesnoth, a legfontosabb
> frissítések, vagy bármi. Vagyis ha olyan helyre telepítene valaki
> Ubuntut, ahol nincs net, akkor 2 CD-t kellene vinnie, egy alap
> Ubuntut, meg ezt a bizonyos add-on CD-t, amin rajta vannak a szükséges
> [...]
Szerintem ez jó ötlet, Valamint időközben eszembejutott, ha már
disztrókészítésről van szó, csinálhatnánk egy olyan magyar Ubuntu
disztrót, amely telepítéskor valahol megkérdezné a felhasználót, hogy
kezdő ismerkedő, avagy tapasztalt felhasználó-e. Kezdő válasz esetén a
sikeres telepítést követő első rendszerindításkor automatikusan
betöltené az ubuntu.hu weboldal dokumentációját, természetesen
fullscreen módban, hogy véletlenül se kerülhesse el a figyelmét :) Ezzel
megelőzhetnénk, hogy a fórum teleszóródjon a már rég megválaszolt
kérdésekkel, helyette pedig a sokkal összetettebb problémák megoldásaira
öszpontosítsunk kedvenc rendszerünk tökéletesítésének érdekében. Üdv.
mindenkinek