[ubuntu-hu] Magyar ubuntu

After Modern aftermodern at gmail.com
2009. Jan. 5., H, 21:43:18 GMT

> Bennem felmerült, hogy nem lenne-e érdemesebb külön Ubuntu-alapú
> disztró helyett inkább egy add-on CD-t csinálni a legfontosabb és
> legnépszerűbb csomagokkal, amik nem kerültek fel az eredeti telepítő
> CD-re.

akkor én már inkább live DVD-t csinálnék, amin mindez együtt rajta
van, és emiatt nem válik bonyolultabbá a telepítés (szerintem ez az
ubuntu egyik legnagyobb előnye: beteszed, ott van - ennyi.)
a fentebb linkelt cdimage.ubuntu.com -on van valami DVD, amit csak
ezért nem töltöttem le, de talán pont erről van szó... gondolom, hogy
a nyelvek rajta vannak...

a másik lehetőség -ha már Debian utód, vagy leszármazott vagyunk- a
netinstall volna, ami megint egy állati elegáns megoldás és egyben
teljesen friss rendszert adhat. ez azonban inkább a canonical-on
múlik, nem rajtunk, úgy sejtem.

én a letöltések közé a hivatalos kiadáson kívűl semmit se tennék be,
de lehet, hogy csinálnék egy külön oldalt, ahol felsorolnám az
említésre méltó forkokat. (én a kiwit is itt sorolnám fel, csak hogy
tiszta legyen a fejekben a különbség...)

amúgy van egy ilyen program, még nem próbáltam, de aki saját livecd-t
dvd-t akar, annak megérhet egy délutánt, elég easy-to-use kinézete van
szerintem:
http://reconstructor.aperantis.com/ (oké, még csak hardynál tart, de
jó cucc lehet azért valakinek...)
esetleg a dokumentációba tehetünk erről egy cikket, hogy hogyan kell
egyéni livecd-t csinálni, végül is a testreszabhatóság a linux
legnagyobb előnyeinek egyike, de ez már kicsit off...

sziasztok
aftermodern

http://aftermodern.dyndns.org
+36-20-324-11-14 (RM)