[ubuntu-hu] ubuntu-hu digest, 27 kötet, 20 szám

Csarlee csarlee at gmail.com
2008. Okt. 17., P, 16:23:02 BST

2008/10/17  <ubuntu-hu-request at lists.ubuntu.com>:
> [...]
>   2. Re:  Ubi oktato videok (Szilveszter Farkas) (Csarlee)

> Téveszme 1. "az alapokat kell tanítani"
>
> Pont ezért fantasztikus találmány a LiveCD és pont ezért használnak
> Windows-t és hiszik azt, hogy mást nem tudnak használni. Szerinted aki
> Windows-t használ és azért nem tér át a Linuxra, mert nem ismeri ezeket
> a fent nevezett fogalmakat az telepített valaha Windows-t?
> Én úgy tanítottam ötödikeseket, hogy azt se tudták milyen rendszert
> használnak, fogalmuk se volt arról, hogy hogyan kell telepíteni valamit
> mégis vígan használták. Figyelj!! nem azt mondom, hogy ezt nem kell

Kedves Istvan!

Nem akarok vitat gerjeszteni, sem flamelni de eleg regota foglalkozom
a felhasznalokkal Windows rendszereken. Es ezek a felhasznalok nem
otodikes iskolasok hanem diplomas, nyelveket beszelo, 20-30 eves
emberkek! Hidd el, hogy feltelepiti a Win-t anelkul, hogy elkepzelese
lenne arrol, hogy mi az a particio, csak azt latja, hogy egesz lemez
aztan hajra... A gyerekeket azert sem tartom tul jo peldanak mert
nehez veluk elvont fogalmakat megertetni, ugy hogy hasznalni is tudjak
oket.  Kell oktatas pont azert, hogy legyen egy manko ami alapjan
tudja mit csinal..
A LiveCD  fantasztikus de egy valodi rendszerhez kepest olyan mint egy
demo program a full verziohoz kepest

> Téveszme 2. "a Linuxot tanulni kell a Windows-t meg nem."
> Nézd meg hogy kivannak a tisztelt felhasználók, amikor kijön egy új
> verzió valamiből. Pontosan ugyan ezt fogják érezni amikor egy másik
> oprendszert kell használniuk. Én használok pár programot amik ugyan úgy
> működnek mindkét oprendszer alatt és jééé nincs problémám.
> Ma amikor évente jön ke egy új rendszer mindenkinek tanulni kell
> függetlenül az operációs rendszertől. A Z generáció már tudja ezt, mi
> csak az előfutárok vagyunk. Velünk és az idősebb generációval ez a
> probléma is el fog tűnni. Csak várni kell.

Persze, nem akar ujat tanulni mert neki kell utana neznie, hogy mi
miert van mivel hianyoznak az alapveto ismeretei...

> Adsz számlát és mint ahogyan Szilveszter írta ehhez a nem létező Ubuntu
> csapatnak nincs köze.
Jo, tenyleg nem kotozkodes, de hany szamlakepes ember van itt?

Csarlee