[ubuntu-hu] Oktatás + Linux

Ra¡bai Viktor ubuntus88 at gmail.com
2008. Okt. 17., P, 16:53:01 BST

> Nem akarok vitat gerjeszteni, sem flamelni de eleg regota foglalkozom
> a felhasznalokkal Windows rendszereken. Es ezek a felhasznalok nem
> otodikes iskolasok hanem diplomas, nyelveket beszelo, 20-30 eves
> emberkek! Hidd el, hogy feltelepiti a Win-t anelkul, hogy elkepzelese
> lenne arrol, hogy mi az a particio, csak azt latja, hogy egesz lemez
> aztan hajra... A gyerekeket azert sem tartom tul jo peldanak mert
> nehez veluk elvont fogalmakat megertetni, ugy hogy hasznalni is tudjak
> oket.  Kell oktatas pont azert, hogy legyen egy manko ami alapjan
> tudja mit csinal..
> [...]

Igazad van... a gyerekek tényleg nem jó példák. De én az ellenkező
példát figyeltem meg. Vagyis. Egy ötödikes gyerek hamarabb megérti hogy
hogyan vannak a dolgok, mint egy felnőtt, mert a gyereknek még nincsenek
megszokásai, berögződései, dogmái, amiket el kéne felejtenie ahhoz hogy
az új dolgokat befogadja. Míg egy 20-30-40 éves felnőtt, már komoly
megszokásokkal, esetleg függőségekkel szenved, és most nem csak a bagóra
gondoltam, hanem hogy mi hol van a start menüben. Ezt nehezebb kiverni a
fejéből, és újat ültetni a helyébe, mint egy nyitott, és fogékony
gyereknek elmondani a kezelés alapjait. Persze itt most nem a
jogosultság beállítására gondolok, mert azt azért mégsem, inkább arra,
hogy használni fogja tudni hamarabb, és nem beállítani. Ez viszont
mindkét példa-alanynál így van. A felnőtt nehezebben tanulja meg az
alapokat, de relatíve hamarabb kezdi el beállítani a dolgokat, ha ráérez
a lényegre. A gyerekek, meg lehet hogy jók lesznek a játékok
bütykölésében, de a beállításokkal, majd csak később ismerkednek meg
komolyabban.

Ja és még annyit, hogy azokból a gyerekekből, akik ilyen korán linuxot
használnak, előbb válik linux függő, mint a hagyományos oktatás,
tömegtermelt diákjaiból. Ezért minden dícséretet megérdemelnek azok a
számítstechnika tanárok, akik linuxon is oktatják a diákokat...

Respect!!!

Rábai Viktor  (current88)