[ubuntu-hu] Vállal valaki háznál Ubuntu telepítést?

Nemeth Gyorgy friczy at freemail.hu
2008. Okt. 16., Cs, 20:53:34 BST

Balázs Attila írta:
> Miért kell egyből rosszat feltételezni?
> Miért nem lehet hogy tényleg csak tök béna a skac? Soha nem csinált
> ilyet és nem is látott, így lehet hogy nehéz. (karikaturista, szerintem
> manapság még papírra rajzol, aztán leadja a főnöknek, ehhez nem kell
> számítógép) És ha tényleg csak teszteli a közösséget? Akkor már nem is
> segítünk?

Akkor már nem.

> És ha tényleg akar egy kis ingyen rendszer telepítést? Mi is
> az Ubuntu mottója/jelentése, emberség mások felé?

A mottó nem arról szól, hogy 'balek vagyok, ingyen megcsinálok mindent'.
Ha már a szép szavakat nézzük, akkor a kulcsszó a 'közösség'. Nem
potyautas, ingyenélő, akárki. A közösség arról szól, hogy nem nézzük, ki
mit adott, ki mit kap, mert segítünk egymásnak. Ebbe nem fér bele az,
aki supportot kér - a szó klasszikus értelmében - de nem hajlandó semmit
tenni érte, és elvárja, hogy neki mások megoldják a problémáját. Ez
egyrészt pofátlanság, másrészt félreértelmezése az egész filozófiának. A
segítség nem azt jelenti, hogy megcsinálnak helyetted mindent. Nem halat
adunk, megtanítunk halászni. Aki viszont nem akar halászni, az éhen fog
dögleni. Függetlenül a filozófiától.