[ubuntu-hu] hiányosságok

Takács László lacyc3 at gmail.com
2008. Jan. 1., K, 20:06:24 GMT

On Jan 1, 2008 7:08 PM, Tamas Miskolczi <miskolczi at gmail.com> wrote:

> olyan cd író program amivel tudok úgy csinálni cd borítót hogy beolvassa
> mi van a lemezen és nem kell mindent beírkálnom. Mondjuk még semilyen
> garfikus(!) borítószerkesztővel nem találkoztam. Még a nero linux sem
> csinálja.

Szerintem a GnomeBaker ésa Brassero közül valamelyik tudja, nagyon jó és
megbízható programok.

> scanner: mustek 1200ub plus. felismeri de nincs hozzá driver. Mindenféle
> sane, xsane, kooka fent van a gépen. a kooka egy másik típúsú mustek
> drivert ajánl fel de nem megy vele. a támogatott scannerek listájában
> nincs benne.

Mondhatnám azt hogy amihez linux alatt nincs driver ez nem megy és bebuktad,
de mégsem, a gugli  bíztató dolgokat dobott ki, többek között, szerintem ez
a legjobb: http://www.linuxlap.hu/index.php?f=lista&hw=16&m=k

> Linuxdc++: baromi lassú és lefelé nem tölt. nem is keres. valknut sem.
> router nélkül sem. tettem fel wine-re windows-os progikat de nagyjából
> mindegyiknél ez a helyzet.

Tegyél fel Firestartert és engedd ki a DC portokat. A wine alatti hálózathoz
majd a wine - elvileg - automatikusan telepít egy gecko beépülőt, így tudja
kezelni.

A firestarter full magyar nyelvű, szerintem nem kell hozzá userguide :)

> java plugin nem műxik a chat.hu-n. de csak ott. eddig. firefox.

A chat.hu minden csak nem stabil oldal, esetleg próbálj meg más bögészőt
(Epiphany, Galeon, Konquerror, valamelyik csak jó).

> 2 hangeszköz van a gépben. általában azon jön a hang amelyiken
> szeretném. de néha egyes programok a másikat választják.És nem valami
> élvezetes amarokkal zenét hallgatni usb telefonon:)
> Ahol lehetett beállítottam melyik hangeszközt használja, de amelyik
> proginál nincs beállítási lehetőség az tuti nem a jót választja.

Elvileg mindennek a defaultot kellene választania, amelyikben nincs grafikus
felületen ilyen lehetőség, nézdd meg a /home/neved/.programnveve
állományokat, ezek a konfigurációs állományok

> kétpaneles fájlkezelő. eddig a gnome commander a legszimpatikusabb de
> nem tudok vele egyszerre több fájlt kijelölni.

Insert? :)

> ha valamilyen open office alkalmazás fut belassul a gép. 2.4 celeron,
> 1giga ram, geforce fx5200.

Egyedi eset lehet, nekem 1.7 at 2.0 Celeon 1GB és GF 7300GT és szupi

> néha nem reagál a gép a kikapcsolásra. megy tovább mintha mise történt
> volna.

Reagál, csak lehet valami elveszi a gép figyelmét, vársz 2-3 percet
szerintem sikerülni fog magától. Imserős eset mindenféleképpen.

> Az Evolution-ban a letöltött levelekben lévő képeket külön egyesével
> kell megnyitni. Fárasztó.

Thunderbird? Jobb, gyorsabb, kiforrottabb, ismertebb :)

A programokat alkalmazások -> Hozzáadás / Eltávolítás segítségével tudod
figyelni. Fontos, ha egy program esetleg nincs meg amit itt írnak akkor jobb
felső sarokban vannak lehetősségek, ott minden elérhető programot válaszd.

Ha így se jó találod, akkor Rendszer -> Adminisztráció -> Synaptic
(csomagkezelés). Ha itt sincs, akkor tárolókból nem érhető el.

--
Takács László
lacyc3 at gmail.com