[ubuntu-hu] ubuntu.hu szabad licenc alatt

Ory Mate orymate at ubuntu.com
2008. Dec. 27., Szo, 22:14:33 GMT

> Ezért én azt javaslom, hogy legkésőbb mire elindul az új ubuntu.hu,
> addigra az oldalnak minél nagyobb részét vigyük át cc-by-sa licenc
> alá: ez lehetővé teszi, hogy bárki átvegye tőlünk az írásokat, vagy
> felhasználja azokat, és csak annyi feltételt szab, hogy ugyanezeket a
> jogokat ő is biztosítsa tovább: vagyis ne tehesse meg azt, hogy ő

Azért fontos kitétel még természetesen az, hogy a pontos forrást meg
kell jelölni. (Deeplink vagy szerző neve.)

> Emellett jó lenne az
> oldalon eddig megjelent összes hírt szintén szabadon hozzáférhetővé
> tenni: ezek jelentős részét én írtam, így azokkal ennek nem lehet
> akadálya. Amit pedig nem, ott nyilván a szerzővel kell egyeztetni.

Kérdés, hogy érdemes-e ezzel foglalkozni. Mivel kizárt, hogy mindenki
beleegyezését megkapjuk, valamilyen formában követni kell, hogy mi
milyen licenc alatt fut.

A hírekbe kerülhet az idézés körén túlmutató tartalom (szöveg/kép)?
Rendelkezhetünk ezek fölött?

> Jó lenne azonban, ha ennél is tovább tudnánk menni: mit a véleményetek
> arról, ha az új oldalon a felhasználók által beküldött dokumentációk
> (a terveink szerint az új oldalon lesz ilyen lehetőség), valamint a
> blogbejegyzések is automatikusan szabad licenc alá kerülnének?

Szerintem ez nem okozhat gondot. (Ha igen, csalódnék a
közö[ns]ségben.)

> Ez természetesen visszamenőleg nem lenne érvényes (bár aki akarja,
> nyilván utólag is elláthatja ezeket a korábbi bejegyzéseket a
> megfelelő licenccel).

Tehát mégis node szinten kezelni kell a licencelést?

> Elméletileg lehetséges az is, hogy minden teljes egészében cc-by-sa
> licenc alá kerüljön: vagyis a hozzászólások is. Ez nagyban
> megkönnyítené például azt, hogy a hozzászólások alapján írjunk
> dokumentációt (jelenleg ugyanis csak úgy lehet a fórumból átemelni
> bármit is a dokumentációba, ha előtte ehhez a hozzászólás beküldője
> hozzájárult).
> Ez utóbbit azonban szerintem kezeljük külön kérdésként
> az előzőektől, hiszen az, hogy minden hozzászólás szabad licenc alatt
> legyen, az előzőekhez képest már nem olyan nagy jelentőségű.

Nem gondolnám, hogy a hozzászólások esetében indokolt volna például a
blobejegyzésektől eltérő licencelési politika, mivel nagyon hasonló
tartalomtípusokról beszélünk.

--
Máté