[ubuntu-hu] Vírus-Tűzfal

Péter MÁTÓ mato.peter at andrews.hu
2007. Jún. 27., Sze, 07:20:12 BST

Fráter Attila a következőket írta: (Wed, Jun 27, 2007 at 06:26:11AM +0200)
> Tűzfal mindenképp, ha sokat lógsz a neten, vírusirtót
> illendőségből. Ugyanis te megkapod a kórokozót levélben, és bár
> nálad nem fut, de ugyanezt a cuccot forwardolhatod wines barátaidnak, a
> benne lévő vírussal együtt...

Nem akarok nagyon beleugatni, de azért támasszuk alá érvekkel is. A tűzfal
(illetve amit ti annak neveztek) megóvja a rendszeren futó hálózati
szolgáltatásokat a támadástól. Egy jól beállított desktop gépen ilyennek nem
szabad lennie. Ez sokkal fontosabb biztonsági szempontból, mint a tűzfal. Ha
nincs felesleges hálózati szolgáltatás, akkor nincs igazán támadási felület.
Meg lehet még támadni a Linux IP stack-jét, de ha ez támadható, az ellen
valószínűleg a csomagszűrő sem véd.

Vírusírtónak Linuxon az ég világon semmi értelme. Én több, mint tíz éve
használok Linuxot, és soha egyetlen vírust se láttam még, csak egyszer-egyszer
felröppent egy hír, hogy valaki látott, de még olyannal se találkoztam, aki
látott volna. A barátainkat úgy védhetjük meg a vírusoktól, hogy a csatolt
vackokat meg se nyitjuk, úgy töröljük, nemhogy továbbküldenénk.

Szerintem.

ĂĽdv
	Mátó Péter

##################################### FSF.hu Alapítvány - http://www.fsf.hu ####
############ "a jó béta-tesztelő megéri a súlyát gyémántban" - ESR #############
Név: nem elérhető
TĂ­pus: application/pgp-signature
MĂ©ret: 189 bytes
Leírás: Digital signature