[ubuntu-hu] Vírus-Tűzfal

Takács László lacyc3 at gmail.com
2007. Jún. 27., Sze, 07:29:05 BST

On 6/27/07, Péter MÁTÓ <mato.peter at andrews.hu> wrote:

> Fráter Attila a következőket írta: (Wed, Jun 27, 2007 at 06:26:11AM +0200)
>
> Nem akarok nagyon beleugatni, de azért támasszuk alá érvekkel is. A tűzfal
> (illetve amit ti annak neveztek) megóvja a rendszeren futó hálózati
> szolgáltatásokat a támadástól. Egy jól beállított desktop gépen ilyennek
> nem
> szabad lennie. Ez sokkal fontosabb biztonsági szempontból, mint a tűzfal.
> Ha
> nincs felesleges hálózati szolgáltatás, akkor nincs igazán támadási
> felület.
> [...]

Tehát azt mondod, ha a "külvilágnak" nem látszik semmilyen port, nincs
szolgáltatás (web..stb) a gépen akkor majdnem támadhatatlan? Ez szerintem
így nem teljesen igaz, de a bujócska módszernek jó, ha nem lát egy portot se
(rejtve) akkor azt se tudja hogy élek = nem próbál betőrni, vagy
explolitokkal bombázni. De tegyük fel hogy tudja hogy Linux-ot használok,
mit tud tenni ellenem?

Takács László
lacyc3 at gmail.com