[ubuntu-hu] Fájlrendszer, jogok

Andrejka Balázs balazs.andrejka at gmail.com
2007. Aug. 10., P, 18:36:38 BST

Sziasztok!

Egy olyan nagy kérdésem lenne, hogy miképpen lehet azt megoldani, hogy
ha egy adott könyvtár tartalma állandóan változik, akkor bármi bárhonnan
belekerül, az 644-es jogot kapjon?
Eddig fájloknál sikerült megoldani, de ha könyvtár kerül bele, akkor
annak a tartalma automatikusan 600-as jogot kap, ami nekem nem jó.

Időzíteséses megoldás is érdekel. eddig azt sikerült elérnem, hogy ha
kiadom a
chmod 644 -v -R /eleresi/utvonal
utasítást, akkor én, a fájlok tulajdonosa sem látom a fájlok tartalmát
és az /eleresi/utvonal -on belül lévő könyvtárakat sem tudom listázni...

Ha van ötletetek, írjatok!

Üdv:
Andrejka Balázs