Re: Ελληνικό customized version του Ubuntu

Simos Xenitellis simos.lists at googlemail.com
Tue Mar 20 09:11:19 UTC 2012

2012/3/19 Pantelis  Koukousoulas <pktoss at gmail.com>:
> [...]
> και ubuntu-defaults-image(1).
>
> Μόλις έβαλα στο github [1] μια πρώτη εκδοχή του πακέτου
> ubuntu-defaults-el-gr που χρειάζεται
> ώστε να παραχθεί ένα ελληνικό Ubuntu LiveCD. Προς το παρόν το πακέτο
> δεν περιέχει σχεδόν
> τίποτα εκτός από τη ρύθμιση της γλώσσας/πληκτρολογίου κλπ. Ο λόγος
> είναι ότι οι ρυθμίσεις
> αυτές πρέπει να προκύψουν από τις αποφάσεις της κοινότητας.
>
> Θα ήθελα να ζητήσω τα παρακάτω:
>
>     -> Σίμο, θα μπορούσες να κάνεις ένα fork στο https://github.com/ubuntu-gr
>         ώστε να είναι πιο εύκολο να βρει κανείς το πακέτο και να

Έγινε,
https://github.com/ubuntu-gr/ubuntu-defaults-el-gr

>     -> Προς τη σχεδιαστική ομάδα: Θα ήταν ωραίο αν είχαμε ένα
> ελληνικό desktop wallpaper
>         (ίσως απλά μια ελαφρώς παραλαγμένη / branded εκδοχή του
> κύριου wallpaper). Επίσης
>         θα ήταν καλό να είχαμε ένα ωραίο icon ώστε να προσθέσουμε ένα
> shortcut για το forum.

Έκανα τη σχετική δημοσίευση στο νήμα της γραφιστικής ομάδας του Ubuntu-gr,
https://forum.ubuntu-gr.org/viewtopic.php?f=34&t=20811&p=235919#p235919

Και στην ενότητα φωτογραφίας του φόρουμ Ubuntu-gr,
http://forum.ubuntu-gr.org/viewforum.php?f=62

Γενικά, η γραφιστική ομάδα του Ubuntu-gr,
https://forum.ubuntu-gr.org/viewtopic.php?f=34&t=20811

Η ομάδα Marketing του Ubuntu-gr,
http://forum.ubuntu-gr.org/viewforum.php?f=56

>     -> Προς όλους: παρακαλώ τις προτάσεις σας / patches ώστε να
> κάνουμε την ελληνική έκδοση
>         όσο το δυνατόν καλύτερη. Προτείνετε:
>                   -> Bookmarks / Search Engines / Start Page για το Firefox
>                   -> Ραδιοφωνικούς σταθμούς

Στο https://forum.ubuntu-gr.org/viewtopic.php?f=6&t=19323
έχουμε δημιουργήσει λίστα με πολλούς ραδιοφωνικούς σταθμούς.
Μπορούμε να επιλέξουμε από τη λίστα αυτή, ή να την προσθέσουμε όλη.

>                   -> Extra πακέτα (μόνο από το main δυστυχώς)

Είδα ότι τα πακέτα ttf-gfs-* (γραμματοσειρές από το
http://greekfontsociety.gr/) είναι στο Universe.
Οπότε, από πλευρά γραμματοσειρών, εξακολουθούμε να θέλουμε τις
γραμματοσειρές ttf-mgopen
(όταν βάζουμε τώρα την ελληνική γλωσσική υποστήριξη, τότε
εγκαθίστανται οι mgopen).

>                   -> Extra desktop shortcuts
>                   -> Extra unity launchers
>         κλπ [2] ώστε να τα προσθέσουμε.
>
> Τέλος, ίσως πρέπει να σκεφτούμε το γεγονός να αποκτήσει το ελληνικό
> team δικό του ppa
> (μέσω ενός κλειστού subteam? είναι αυτό εφικτό?) για την προσωρινή
> φιλοξενία του πακέτου
> ώστε να μπορούμε να χτίζουμε livecd εύκολα κάθε φορά που ανανεώνεται
>
>  (  Αν είχαμε ppa το χτίσιμο θα ήταν απλά μια εντολή:
>         ubuntu-defaults-image --ppa greekteam/ppa  --locale el_GR
>    Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το δικό μου αλλά πιστεύω ότι θα ήταν καλύτερο
> [...]

Υπάρχει η δυνατότητα να φτιαχτεί το PPA στην ομάδα
https://launchpad.net/~ubuntu-l10n-el/+ppa-packages
https://launchpad.net/~ubuntu-greek-users/+ppa-packages
Δεν ξέρω τις λεπτομέρειες ακόμα. Μάλλον χρειάζεται να μπει πρώτα ένα
αποθετήριο στην ενότητα Code, και μετά εμφανίζεται το PPA;

Αν υπάρχει ζήτημα με πρόσβαση, κτλ, πες μας.

> Τι λέτε;

Είναι καλό να ολοκληρώσουμε το έργο της δημιουργίας και ελληνικού ISO
για το Ubuntu, για την έκδοση 12.04.
Έτσι, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα για το κανονικό γενικό ISO που
χρησιμοποιούσαμε μέχρι τώρα, αλλά και για έτοιμο ISO που διαθέτει ήδη
όλα τα ελληνικά πακέτα.