Re: Σχετ: «Χρήση του Ubuntu στο δημόσιο»

Simos Xenitellis simos.lists at googlemail.com
Sun Mar 11 21:07:15 UTC 2012

2012/3/11 Kostas Oikonomou <kikonomou at yahoo.gr>:

> [...]
> Acer: acer-wmi
> Toshiba: toshiba_acpi
> Sony: sony-laptop
>
> Για το καθένα από αυτά υπάρχει ξεχωριστό έργο όπου συλλέγουν
> πληροφορίες για την καλύτερη υποστήριξη σε νεότερες εκδόσεις του
> πυρήνα.
>
> Σίμος
>
> Αγαπητοί φίλοι,
>
> Δουλεύω σε δημόσιο νοσοκομείο (ΓΝ Έδεσσας). Στους υπολογιστές του τμήματος
> μας υπάρχουν Windows XP. Σε αυτούς εγκαταστήσαμε και OpenOffice και όποιος
> θέλει χρησιμοποιεί όποιο πρόγραμμ θέλει, το ελεύθερο λογισμικό ή το άλλο της

Σε τυχόν αναβαθμίσεις το OpenOffice, προτείνω να γίνει επιλογή του LibreOffice.
Η τρέχουσα έκδοσή του είναι το 3.5.0.
Για λήψη (σε Windows), δες στο http://www.libreoffice.org/
Το Ubuntu 12.04 θα διαθέτει το LibreOffice 3.5.0.

> [...]
> Microsoft. Συγκεκριμένα μου είπε ότι βάση αυτής της συμφωνίας το Ελληνικό
> δημόσιο υποχρεούται να χρησιμοποιεί Windows και MS Office σε
> αποκλειστικότητα. Απαγορεύεται δηλαδή η χρήση άλλου λειτουργικού και άλλης
> σουίτας γραφείου. Όσον αφορά δε το OpenOffice είπε ότι κάνει ότι δεν το
> είδε, γιατί κανονικά θα έπρεπε να απεγκατασταθεί.
>
> Προφανώς μιλούσε για τη συμφωνία που αναφέρεται πιο πάνω. Δεν ξέρω βέβαια τι
> χρονική διάρκεια έχει αυτή η συμφωνία. Η κουβέντα μας πάντω έγινε προ έτους
> περίπου. Ελπίζω πάντως να μην ήταν παραπληροφορημένος.

Αυτό που χρειαζόμαστε εδώ είναι να δούμε γραπτά τέτοια τυχόν έγγραφα
για το ζήτημα της «αποκλειστικότητας» στη χρήση λογισμικού της
Microsoft. Συγκεκριμένα, τι έγγραφα έχουν διατεθεί προς τις υπηρεσίες.

Το κείμενο της «συμφωνίας» (νομοσχέδιο) είναι διαθέσιμο στη σελίδα
http://el.ffii.org/ms-gov-agreement

Στο εδάφιο 8.4 αναφέρει:
«8.4 Σύμβαση θα είναι μη αποκλειστική. Κάθε Μέρος δύναται να συνάψει
παρόμοια σύμβαση με τρίτα
μέρη. Τα Μέρη αναγνωρίζουν ότι η Κυβέρνηση έχει και θα διατηρήσει, την
πλήρη διακριτική
ευχέρεια να προκηρύξει διαγωνισμούς για προϊόντα λογισμικού ή/και
υπηρεσίες από προμηθευτές
άλλους εκτός από την Microsoft.»

Σίμος