thunderbird 3.0

Konstantinos Poulios poulios.konstantinos at googlemail.com
Sun Mar 28 23:49:09 BST 2010

2010/3/27 Kostas Papadimas <pkst at gmx.net>:
> Στις 27-03-2010, ημέρα Σαβ, και ώρα 16:19 +0200, ο/η Nikolaos Papazoglou
> έγραψε:
>
> (Χωρίς παρεξήγηση, και χωρίς να απευθύνομαι σε σένα) αλλά ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ με
> αυτό το "απόφθεγμα" που κυκλοφορεί τριγύρω και διαστρεβλώνει όλη τη
> λογική του ελευθέρου λογισμικού ανοικτού κώδικα. (Πραγματικά ήθελα να
> ήξερα ποιός το πρωτοξεκίνησε να του απονείμω το κατάλληλο
> παράσημο...... )

θα ήθελα να διεκδικήσω το παρασημο αν και δεν μπορω να υποστηριξω ότι
είμαι ο πρώτος που διατύπωσε την συγκεκριμενη θεση. Το θεμα δεν ειναι
να υποστηριξουμε ότι η λογικη των αποθετηριων ειναι η μονη σωστη
λογικη στο GNU/Linux. Εξαλλου το "σωστο" σε αυτην την περιπτωση ειναι
κατι πολύ σχετικο. Αυτο που ειναι γεγονός ομως ειναι ότι η λογικη των
αποθετηριων και του package management σε επιπεδο dpkg δεν υπάρχει
ούτε στα όνειρα των windows και ειναι βασικο στοιχειο διαφοροποιησης
του GNU/Linux απο τα windows.

Απο εκει και περα το αν καποιος θα κανει χρηση αυτης της λογική ή οχι
ειναι αλλη υπόθεση. Υπαρχουν διανομες οι οποιες δίνουν βάση
περισσοτερο στο package management και αλλες που δίνουν περισσοτερο
βαση στις δυνατοτητες/γνωσεις του χρηστη. Το Ubuntu ειναι απο τις
πλέον πιστες στο package management διανομες, το οποίο θεωρώ ότι
επικυρώνει την σταση του Νικου Παπαζογλου με την οποία και συμφωνω.
Μπορω να αναφερω και τους σημαντικοότερους λογους για την υιοθετηση
μιας τετοιας πολιτικής/λογικης απο μια διανομη που απευθυνεται κυριως
σε απλους/μη geek χρηστες.
1. (και σημαντικοτερο) αναστρεψιμότητα της εγκαταστασης. Μην μου πειτε
για binary uninstaller και υποστηριξη uninstall σε makefiles, η
πραγματικοτητα ειναι σε παρα πολλες περιπτωσεις αρνητική.
2. Ασφαλεια. Ε ναι υπαρχουν και χρηστες που δεν εχουν την κριτική
ικανοτητα να κρινουν τι ειναι ασφαλες και τι όχι, τι ειναι προσεγμενη
δουλεια και τι ειναι τσαπατσουλια. Στο sf.net μπορεις να βρεις πολλα
tar.gz που μπορουν να σου σπασουν αλλες εφαρμογες, να βαλλουν αρχεια
οπου να ναι κτλ... Τα αποθετηρια εξασφαλιζουν ενα ελαχιστο επίπεδο.
3. Υποστηριξιμοτητα. Οταν θα θελησω να υποστηριξω εναν νεο χρηστη με
ενδιαφερει παρα πολυ να εχει ακριβως το ιδιο πακετο που εχω κι εγω και
γενικα να εχουμε μια κοινη αναφορα τελως παντων. Αν ειμασταν ολοι
geeks θα μπορουσαμε να ζουμε κανοντας κατευθειαν compile κατεβαζοντας
τον κωδικα απο svn και να συγκριναμε πιο revision εχει ο καθενας μας
και με τι flags το εκανε compile. Ε μιλαμε για Ubuntu, νομιζω δεν εχει
νόημα.

Δεν νομιζω να αμφισφητει κανεις ότι στο Linux υπαρχουν πολλοι τροποι
και πολλες δυνατοτητες εγκαταστασης εφαρμογων. Το θεμα ειναι το τι θα
προτεινουμε εμεις για τους χρηστες μιας συγκεκριμένης διανομής, του
Ubuntu. Θετοντας ετσι το προβλημα τασσομαι στο πλευρο του Νικου
Παπαζογλου κι ας μου δωσει ο Κωστας Παπαδημας κι ενα παρασημο παραπανω
(αν και δεν συμφωνω με τον τροπο που απαξιώνεις την άποψη του Νικου
και την δική μου, εχουμε πιστευω, πολυ συγκεκριμενους και πολύ
τεχνικους λογους να υποστηρίζουμε την συγκεκριμενη αποψη και το να
μιλας για φημες κι αποφθεγματα ειναι κατι που δεν με αντιπροσωπευει)

Φιλικα

Κωστας